Vervolg overwinteren - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu Vervolg overwinteren - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu

Door: D.Hollanders

Blijf op de hoogte en volg Dorothé

04 Februari 2015 | Portugal, Lagos

Hallo allemaal,

hier weer een update van ons verblijf, tot nu toe, in Portugal.

Na weer zo'n dag of 6 in Messines gestaan te hebben vonden het weer tijd om ergens anders te gaan kijken. Via de handige app "Camperplaats" van de NKC kun je alle camperplekken zoeken. Zo kwamen we nu in Pera op een nieuwe camperplek; Mikki's place to stay". Deze was formeel nog niet open, maar we konden er wel al staan. Er zouden volgens de app heel veel voorzieningen zijn zoals oa douche, toilet en was/droogmogelijkheid. Dat was echter allemaal nog niet klaar. Wel was het een heel bijzondere camperplek. De eigenaar was een Nederlander en de eigenaresse een Belgische. Deze vrouw, Mikki, is een kunstenares die o.a. potten bakt, schildert en erg bedreven is in het maken van mooie glaskunst. Mikki geeft op het terrein diverse workshops.
Het terrein zag er nog wat kaal uit, maar alle plekken waren gescheiden d.m.v. nieuw aangeplante fruitbomen. Dat zal er over een tijdje echt wel heel mooi uitzien.
Na hier een paar dagen gestaan en daar ook weer heerlijk gewandeld te hebben zijn we naar Silves vertrokken. Daar hebben we op een nette camperplek gestaan met allerlei voorzieningen. We hebben het stadje een aantal keren bezocht en er 'n keer heerlijk gegeten.
Daarna zijn we naar Albufeira gegaan, waar we ook op een mooie camperplek hebben gestaan en van waaruit we prachtige wandelingen over de geweldige kliffen en het mooie strand hebben gemaakt.
Tijdens een van deze wandelingen, richting Vilamoura, kwamen we een geweldige vrije camperplek tegen. Terug van deze wandeling hebben we de camper gestart en zijn daar gaan staan. Eerst zo'n dag of 3, toen zijn we weer 'n dag in Albufeira op de camperplek gaan staan om onze watertanks weer te vullen/lozen en de toilet te legen. Daarna weer terug naar de heerlijke vrije camperplek waar we nog 'n dag of 4 gestaan hebben. Het voelt echt heerlijk om zo vrij midden in de prachtige natuur te staan.
Van daaruit zijn we naar Armacao de Pera gegaan, een heel leuk vissersdorpje. Heel leuk is het daar om de vissersbootjes binnen te zien komen. Die komen met een noodgang het strand op gevaren en worden daarna met een trekker verder het strand op getrokken. Heel bijzonder.
Na 2 dagen daar het plaatsje verkend te hebben en er 2 keer, achter elkaar, heerlijk uit te hebben gegeten, zijn we vanochtend vertrokken naar Vale de Pera waar we nu staan. Ook een heel leuke, verzorgde camperplek met zelfs een zwembad. Hier blijven we morgen nog om de accu's en al onze andere apparaten op te laden en dan zien we wel weer waar de camper ons brengt.

We vermaken ons prima en hebben het, nog steeds, heel erg naar de zin.
's-Ochtends staan we redelijk op tijd op en ontbijten heerlijk op ons gemak. Het is heerlijk om alles op je gemakje te doen. De meeste dagen brengen we door met wandelen e/o eventueel een plaatsje waar we zijn, te bezoeken. Verder lezen we heel erg veel (heerlijk) en spelen we af en toe een spelletje. Al met al, we komen onze tijd wel door en missen het haastige leven niet.
We zijn ondertussen al op de helft van de tijd dat we weg willen blijven. Als we de komende 2 maanden net zo genieten als de eerste 2, dan houden we het zeker nog wel uit!

Veel liefs en groetjes en tot de volgende keer.

• 04 Februari 2015 - 23:45

Toos:

Hoi Dorothe en Hub,
    Lekker blijven genieten.
    Lieve groetjes uit Heesch

• 05 Februari 2015 - 09:15

Riet Jagers:

Hoi Dorothe en Hub,

Een mooi verhaal waarin de vrijheid doorklinkt, jullie zijn nomaden, zigeuners oftewel trekkers die volop genieten van alle indrukken, blijf lekker genieten, groet Riet

• 05 Februari 2015 - 10:31

Esther:

Geweldig verslag weer! Wat heerlijk dat de vrijheid en natuur jullie zo goed bevallen! Wat zijn we toch geschift hier met z'n allen in dat (te) drukke bestaan he.. Lang leve het vrije leven! Blijf zo genieten als jullie nu doen :)!! Liefs x

• 05 Februari 2015 - 18:23

Ine:

Dat klinkt weer heerlijk vrij. Ik zag deze week al een paar mooie foto's van een camperterrein. Fijn dat jullie zo genieten! Ga zo door want voor je het weet zijn de volgende twee maanden ook voorbij.

• 06 Februari 2015 - 10:15

Fil En Mario Donders:

Hi Dorothe en Hub,

Wat een heerlijk leventje hebben jullie!! En wat gaat het snel he. Jullie zijn al twee maanden weg. Ik mis wel onze telefoongesprekjes Dorothe. Maar ik gun jullie deze vakantie van harte.
    Ik hoop dat jullie de komende twee maanden net zo veel genieten als jullie tot nu toe gedaan hebben.
    Liefs en groetjes van ons. xx

Fil en Mario

• 08 Februari 2015 - 13:55

Ton Cramer:

Hallo Dorothe en Huub.

Mooi om te lezen dat t jullie goed gaat. Natuurlijk mis je ons, de school etc. En schrijf je daar niet over. Dat zou ik ook doen. Niet te vergeten t hollandse weer, je bent daar zo aangewend, dat mis je zeker. Inmiddels van alles gehad sneeuw, ijs, regen, wind...heerlijk. Voelt je weer mens bij zo n jaargetij.
    Nee, ik vul t wel voor jullie in. Dat is makkelijker. Stel je voor dat alles wat ik hier beweer niet waar is....
    haaaaaaaaaaa.
    Enfin, even wat van hier de cramer story. Roel is inmiddels zijn derde week in de states. Zie alleen maar
    foto's met zon en plezier. Dus die mist zijn vader en moeder zeker......denk t niet.
    Onze Linde is actief op haar school en advocatenbureau, en zal binnenkort wat keuzes moeten maken. Maar alleen maar prima. Giel , inmiddels derde jaars. Heeft t naar zijn zin, Zien we wekelijks. De andere bellen gelukkig bijna dagelijks. Han is lekker druk bezig met van alles op de watersteeg. En ik bereid me steeds meer voor op de tijd na mijn "'actieve" leven.
    Enfin zo .....rommelen we verder.
    By Ton

• 08 Februari 2015 - 16:29

Jan En Els:

Prachig te lezen hoe goed jullie 1ste overwintering met de camper bevalt.
    In veghel spreken we snel af om jullie camperervaringen te horen.
    groetjes uit zuid Afrika, en we appen
    dikke kus. Xxx

• 11 Februari 2015 - 11:08

Ad En Anita:

En weer een mooi verslag, Dorothé, wat hebben jullie een fantastische tijd.
    Vooral het niet hoeven te haasten, geen agenda en andere verplichtingen ( tja water en toilet lozen), wat moet dat een vrij gevoel geven.

Ga vooral zo door met genieten!!.

Liefs Ad en Anita