Overwinteren in Portugal en Zuid-Spanje - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu Overwinteren in Portugal en Zuid-Spanje - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu

Overwinteren in Portugal en Zuid-Spanje

Blijf op de hoogte en volg Dorothé

09 December 2014 | Portugal, Lagos

Overwinteren in Portugal en Zuid-Spanje
op woensdag 3 december 2014 zijn we vanuit Nederland vertrokken richting het zuiden. Onze eerste overnachting hebben we op een parkeerplaats doorgebracht, in Perthes en Gatinais in Nrd Frankrijk, omdat er geen camperplaats in de buurt was. Campings zijn over h et algemeen gesloten rond deze tijd. Gelukkig stonden we in een klein dorpje op een rustige parkeerplaats naast een schooltje. 's-Ochtends was het een komen en gaan van ouders die hun kinderen naar school brachten.
Omdat het weer onderweg slecht was (regen, vorst en sneeuw) besloten we om zo snel mogelijk naar Portugal door te reizen. De 2e overnachting stonden we op 'n goede camperplek in Nersac in de buurt van Bordeaux (gratis water, stroom en losplaats). De 3e overnachting hebben we in Burgos in Spanje op een Acsi camping gestaan daarna doorgereden naar Merida en daar zou een camperplaats zijn die we dmv de coōrdinaten gevonden hebben maar wat er niet uitzag als een camperplaats. Er zouden voorzieningen zijn maar die waren er niet. De volgende dag, 6 december, vertrokken naar Portugal. Buiten was het 1 graad!! toen we 's-middags in Altura in de Algarve aankwamen was het daar heerlijk zonnig en konden we heerlijk buiten lunchen.
Gelijk Ank, Hub's zus die voor 5 weken in Altura verblijft, een sms gestuurd en 's-middags op het balkon van hun appartement heerlijk in de zon gezeten en lekker bij gepraat.
De volgende ochtend (maandag) hebben we een heerlijke strandwandeling gemaakt. Wel 'n beetje vreemd om ipv te gaan werken heerlijk op het strand te wandelen!!
's-Middags vertrokken naar Lagos waar we nu op een camping staan en heerlijk in de zon zitten. Vanmiddag wandelen we even naar Luz om wat boodschapjes te doen. Morgen vertrekken we weer en zien we wel waar we dan uitkomen............

Tot de volgende keer.

• 09 December 2014 - 19:43

FRANCIS:

hallo, wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. En wat lekker zo van de kou over in het heerlijke weer. Dat is genieten. Kan me voorstellen dat je toch moet wennen om niet te gaan werken maar met deze omgeving is dat zo voorbij. Hier is het vandaag een grijze dag hoor dus geniet er maar van.
    lieve groetjes francis en hans en een poot van aislinn

• 09 December 2014 - 20:08

Ans Kersten:

Hallo Dorus en Hub

Wat leuk het reisverslag van jullie!!!!!!
    Ons Jet deed dat ook altijd.
    Iedere dag schreef ze een verslag ,daar keek ik gewoon naar uit.
    Je hebt denk ik net mijn foto,s ontvangen want ik hoor mijn telefoon niks als fluiten!!!!!
    We blijven op de hoogte van jullie.

Groetjes Lamber en Ans
    Doei

• 09 December 2014 - 20:23

Johan En Thea:

Hallo Hub en Dorothé,

Wat een heerlijk gevoel, niet meer werken en gewoon gaan overwinteren.
    En dan in zo'n heerlijk land zoals Portugal. En dan met jullie mooie camper.
    Ga er flink van genieten.
    Wij willen in April en Mei naar Portugal gaan met de caravan.
    Misschien zijn jullie er dan nog wel........
    Gaan jullie Pim en Inge nog bezoeken. Zo ja, doe ze veel groeten.

Wij volgen jullie. Geniet ze en lieve groetjes van

Johan en Thea

• 09 December 2014 - 20:57

Claire:

Hoi lieve mensen,

Leuk te lezen over jullie ervaringen en belevenissen in Portugal!
    Snap dat het ook vreemd voelt Dorothe, niet meer werken en zien wat de dag je brengt!
    Gelukkig zitten jullie nu in een lekker klimaat. Hier koud en 's morgens glad!
    dat je het maar even weet!!
    lieve groet van ons, Ben en Claire

• 09 December 2014 - 21:39

Ben:

Hoi lieve vrienden,

Wat een onderneming als ik de eerste ervaringen lees. Kijk uit dat jullie je niet teveel vermoeien, ha, ha. Leuke mogelijkheid via Overwinteren in...! Geniet ervan, alles in de relaxstand, want je hoeft niks meer en alles mag. Heerlijk. Fijne reis verder, we kijken uit naar de rest.
    Lieve groet Claire en Ben

• 09 December 2014 - 22:08

Cleem En Wilma:

Hallo Hub en Dorothé,

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie belevenissen! Geniet er maar lekker van en blijven schrijven he.
    Heel veel groetjes van Cleem en Wilma

• 09 December 2014 - 22:20

Toos:

Hoi Hub en Dorothe,
    Lekker genieten van de rust, ruimte en mooi weer.
    Af en toe nog even aan ons denken( werkende).

Lieve groetjes Toos en Cor

• 10 December 2014 - 01:51

Diek En Jan:

Hallo Dorothé en Hub,

Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie reis! Jullie zitten al lekker in Portugal, geniet er maar goed van, jullie hebben het verdiend! Wij vermaken ons ook erg goed in Mexico! Fijn om bij onze zoon-schoondochter en 3 kleinkinderen te zijn! We genieten volop, wel een pittige reis, maar alles goed gegaan! Lieve groet, Diek en Jan!

• 10 December 2014 - 08:45

José, Carla En Adriënne:

Hoi Dorothé,
    Leuk om op deze manier met jou mee te kunnen reizen. Geniet nog van jullie verblijf daar en zijn al zeer benieuwd naar je volgende verslag.
    Groetjes van je hardwerkende-excollega's

• 10 December 2014 - 10:09

Elja:

Hoi Hudo

Leuk hé, om jullie "avonturen"weg te schrijven via deze site.
    We gaan jullie zeker volgen.
    Wij zijn hier druk met het optuigen van de kerstboom, maar dat is wel een
    gezellige bezigheid omdat het toch geen weer is om buiten te komen.
    Vannacht heeft het flink gestormd en onze tuin is alweer bezaaid met oranje
    bladeren.
    Maar ach, onze tijd komt nog wel.!!

Liefs en dikke kus

elja

• 10 December 2014 - 19:41

Ad En Anita:

Hee lieve Hub en Dorothé,

Al via de App contact gehad, maar dit overtreft alles. Wat leuk, deze site. Onze Patricia en Ruud hadden deze ook toen zij een jaar naar Australië en Azië zijn geweest.
    Hou ons op de hoogte, wij genieten met jullie mee, zijn soms een beetje jaloers, maar gunnen jullie vooral deze fantastische maanden. Liefs van ons (wij missen jullie al een beetje), zorg goed voor Hoagy en tot het volgend contact. Dikke kus van ons

• 11 December 2014 - 12:03

Fil En Mario:

Hoi Dorothe en Hub,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen op jullie reis. En wat heerlijk dat jullie zo'n mooi weer hebben. Hier is het knudde.
    Geniet er van samen. Het is jullie van harte gegund!!

Lieve groetjes van ons.

Fil en Mario

• 11 December 2014 - 12:59

Pete Van Kasteren:

Hi Dorothe and Hub;
    Hope you are well. I wish you both a great holiday. Safe travels and I will follow your trip.
    Pete

• 12 December 2014 - 10:33

Ton:

He huub , Dorothe

Ik weet niet of wij willen weten dat jullie in de zon op een balkonnetje zitten.....t is hier binnen 21 graden. De wind giert om het huis. De laarzen zijn nog nat van gisteren en de lamp boven de tafel
    staat op fel......ik bedoel maar...haaaaaaaaaaaa
    Gisteren met Klaas, mijne maat, een Ikea dag gehad. Wat is een Ikeadag ? vragen jullie je natuurlijk af.
    Oke, hierbij , niet verder vertellen. Je start s morgens om 10 uur met een ontbijt. Tenminste als je je auto kwijt kan. Veel van die hele kleine hoge autootjes.....de liften zijn dan vol rolaters, en de rietjes zijn op. Dan loop je de winkel door omdat je altijd iets mee moet! nemen van je dochter. Ga je lunchen voor 6€ .....als de zachte vleessoorten niet uitverkocht zijn. En tot slot pak je nog een ijsje voor 0,50 €.
    De knop van het apparaat kent slijtplekken, de onderste in ieder geval!. En dan rij je ruim voor de file, gewezen door beveiligers weer richting HET ANKER, oh.. nee naar huis. Wij waren de jongsten overigens.
    Gaf een hoop gewilde! bekijks. Ze vroegen naar ons dieet.
    Enfin, goed bijgekletst en nu pijn aan de gezichtsspieren van het oh en ah...verbazing een en al!

Jullie ....geniet ervan en ga gerust langs Ikea Portugal. Je houdt geld over!
    By Hanny en Ton

• 12 December 2014 - 12:16

Hennie:

Hi Dorothe en Hub,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in een zonnig stukje Europa / klinkt bijzonder goed / buiten lunchen / wandelen op het strand / bijpraten in het zonnetje op een balkon! Ik stel het me helemaal voor! Hier is het echt Hollands herfstweer/ storm/ regen en grote hagelstenen! Geef mij maar lekker veel sneeuw! Wie weet: ik verlang iig naar een witte kerst!
    Goede reis verder / ben benieuwd naar jullie ervaringen en belevenissen! Lieve groet Hennie

• 16 December 2014 - 22:23

Dorothé Hollanders:

Lieve allemaal,
    Bedankt voor jullie leuke reacties op ons 1e "reisverslag".
    Dikke kus van ons.

• 17 December 2014 - 13:54

Cor En Nell:

Hallo Dorothe en Hub
    Wat fijn om te lezen dat het jullie zo goed gaat, heerlijk genieten van zon zee en strand, wie wil dat nou niet! Ga hier vooral mee door!
    Maar vanuit een guur en regenachtig Heesch wensen wij jullie hele fijne en gezellige feestdagen en vooral een super mooi jaar. 2015
    Liefs Cor en Nell