Vervolg overwinteren - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu Vervolg overwinteren - Reisverslag uit Lagos, Portugal van Dorothé Hollanders - WaarBenJij.nu

Vervolg overwinteren

Door: D.Hollanders

Blijf op de hoogte en volg Dorothé

13 Januari 2015 | Portugal, Lagos

Hallo allemaal,

Hier weer even een verslag.
We hebben tot 6 januari in Manta Rota gestaan en hebben het daar heerlijk gehad. Prachtig weer en heerlijke en prachtige wandelingen gemaakt.
O.a. naar het mooie plaatsje Cacela Velha, met een geweldig uitzicht op zee. We proberen toch een beetje in beweging te bijven zodat we niet vastroesten. We hebben de racefietsen bij maar daar heb ik, nog, niet op gefietst. Hub heeft tot nu toe 4x gefietst dus dat is ook niet veel. De wegen zijn niet geweldig hier. Alleen waar we nu staan, Messines op de campercamping, daar is het nog goed te doen.
Voor mij is het echter niet te doen vanwege mijn, aanhoudende, nekklachten.

Op 6 januari zijn we naar Vila Real de Santo Antonio gegaan en hebben daar, bij de haven, op een vreselijke camperplek gestaan. Je hebt er wel veel voorzieningen maar o.a. een slechte ondergrond, wifi die niet werkte, en een rommelig geheel. We hebben daar met een pontje een oversteek naar Spanje, Ayamonte, gemaakt. Dat was erg leuk om te doen en de plaats Ayamonte was ook erg leuk. Veel leuke winkels met erg goede prijzen! Helaas waren, die op de dag dat wij er waren, dicht! Dat vond Hub niet erg......
We hebben daar op een leuk terras in het zonnetje, heerlijke tapas gegeten. Mmmmmm, werkelijk voortreffelijk!

Na de overtocht terug hebben we Vila Real de Santo Antonio nog even bezocht wat ook een hele leuke plaats is. Zeker de moeite waard om deze beide plaatsen nogmaals te bezoeken.

De dag erna zijn we op zoek gegaan naar een camperplek in Santa Luzia, nabij Tavira. De originele bewoners van dit leuke plaatsje zijn vissers en tegenwoordig staat dit bekend als "Octopus Capital", wat een lokale specialiteit is en waarbij de Inktvis op vele manieren bereidt wordt.
We hadden van Monique doorgekregen dat je daar een leuk tochtje met een treintje kon maken. Dat was ook erg leuk inderdaad. Het treintje brengt je door een prachtig stukje natuur naar het Barril praia (strand).
De camperplek op zich was leuk voor een dag. Het was een gedoogplek waar sommige mensen hun vuil water gewoon dumpen in de natuur en hun toilet in een put!! Dat kan echt niet vinden wij!

Daarna hebben we 2 dagen in Tavira gestaan en deze plaats bezocht. Tavira is het mooiste stadje van de Algarve met vele mooie oude kerken en kloosters. De moeite van het bezoeken zeker waard.

Sinds gisteren, 12 januari, staan we weer in Sao Bartolomeu de Messines want dat was ons erg goed bevallen vanwege de rust, de faciliteiten, de fiets- en wandelmogelijkheden en niet te vergeten de zeer aardige eigenaren die het hun gasten op alle mogelijke manieren naar de zin proberen te maken.

We hebben nog steeds heel mooi weer alhoewel de nachten, hier in Messines, erg koud zijn. Het vriest hier af en toe 2 tot 3 graden 's-nachts. Overdag is het fantastisch weer wat bijna niet te geloven is omdat de nachten zo koud zijn.
Je hoort ons niet klagen!! We genieten!

Veel liefs en groeten van ons.
Tot de volgende keer.

  • 13 Januari 2015 - 14:47

    Fil En Mario:

    Hoi Dorothe en Hub,

    Wat een mooi reisverslag weer. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    Wij hebben regen en wind en wind en regen!!!!!!
    Ik had nog een mail gestuurd naar jullie met een foto van jullie pap. Ik weet niet of je die al gezien hebt.

    Nog een hele fijne vakantie voor jullie samen en ik hoop voor jou Dorothe dat je nekklachten nog wat minder worden.

    Liefs en groetjes van Mario en mij,

    Fil

  • 14 Januari 2015 - 11:53

    Ton :

    Hallo Dorothe en Huub

    Hier s nachts ongeveer dezelfde temperatuur met overdag veel regen , wind, en 6 graden.
    Gewoon winter zonder sneeuw of kou. Of een doorloop herfst. Ik vind dat niet zo erg.
    Want kou daar ben ik geen favoriet van. Enfin t gaat zoals t gaat.
    Jammer van Frans Molenaar, nu zit Han bij de komende zomer weer te kijken hoe moet ik verder....
    Welke kleertjes moet ik straks waar vandaan halen. Groot probleem dat snap je.

    Onze Roel woont weer effe thuis. Gezellig dat zeker. Ben nu mijn auto en televisie knoppendoos kwijt.. dus je begrijpt mijn status is momenteel zero. Hij bereid zich voor op zijn reis naar de States.
    Start bij mijn broer, die hier overigens afgelopen weekend was. Hij maakt mijn zijn vrouw een trip door Europa. Tja das weer andersom dan wij. Zo blijven we , de gebroeders Cramer, lekker actief.

    Op t werk...gewoon werken.

    Vakantie voor oa de mei is geboekt. Autotrektocht vanuit Valencia naar midden Spanje. Ook leuk.
    Wilde eerst wat verre trip maken maar door stagnatie in mijn extra vakantiedag (seniorendag) met name de toezegging ervan was de trip al weg. Better next year. Than I am free man.

    Onze Giel is weer een periode verder in zijn opl. Dus wij zijn trotse ouders!

    Verder is er op de Tv nog veel aandacht voor mensen die van alles hebben van hypo schuld, tot slechte klussenboy tot....maar aangezien ik niet kijk blijft er veel tijd over voor andere zaken dan huilende aandachttrekkers.
    Kortom....geniet daar van de dingen en tot ...ziens! hoors! lees

    By
    Ton



  • 14 Januari 2015 - 14:12

    Hennie:

    Hai,
    Wat lees ik nu??? Vastroesten...je verhaal klinkt wel anders! Een beetje relaxen/ lui zijn mag vlg mij ook wel! Jullie zijn toch pensionado's! Dorothe, laat die zon maar lekker op je nek/ schouders schijnen en geniet van de vrijheid, rust en ruimte / en natuurlijk de zon!
    Ik ben samen met Riky vd Z weer een kookworkshop aan het organiseren voor PAL. Leuk! Ook een trip richting Dubai staat begin maart weer op het programma / super veel zin in! Dus goede vooruitzichten.
    Verder gewoon lekker met de kop in de wind lopen en hopen dat we niet te nat worden! Verder ieder sporadisch straaltje zon proberen te pakken!
    We gaan hier langzaamaan weer richting voorjaar / komt dus ook hier helemaal goed.

    Lieve groet
    Hennie


  • 18 Januari 2015 - 09:37

    Ad En Anita:

    En weer een leuk verslag, Hub en Dorothe, wat ontzettend leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen.
    Tja, je zult ook daar verschillen zien, in camperplaatsen, maar ook het gedrag van mensen, het zal daar niet anders zijn dan in Nederland of andere landen.
    Maar het genieten en profiteren staat bovenaan op jullie lijstje, en daar zijn jullie goed in.
    Ga je nek maar niet teveel belasten, jammer dat het fietsen niet lukt, maar rust is ook niet verkeerd. Je kunt altijd nog wat kleine oefeningen doen om je nek los te maken en te houden.
    En de warmte doet gewoon de rest, en er is genoeg warmte in het verre zuiden.

    Wij gaan ons opmaken voor een weekje wintersport, weer een andere wereld!!

    Hou ons op de hoogte en wij wachten jullie vervolgverslag met plezier af.

    Liefs Ad en Anita

  • 06 Februari 2015 - 12:51

    Maria :

    Hallo Hub en Dorothe,

    Wat heerlijk, dat mooie weer! Dat hadden wij ook in Cuba. (Een GEWELDIGE vakantie)
    Het lijkt mij ook wel wat om een keer gaan te overwinteren. Hier schijnt nu wel de zon, maar er waait een ijskoude wind. Ik wens jullie nog veel plezier, lekker genieten!!! Groetjes Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Lagos

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2015

Overwinteren

17 Maart 2015

Overwinteren in Portugal en Zuid-Spanje

04 Februari 2015

Vervolg overwinteren

13 Januari 2015

Vervolg overwinteren

02 Januari 2015

Vervolg overwinteren
Dorothé

Actief sinds 08 Dec. 2014
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 12072

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 20 Maart 2016

Overwinteren 2015-2016

08 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: